Het keurmerk Eye for Quality (EFQ) stelt deelnemende partijen in staat om zich volgens internationale normen te certificeren. Een EFQ-gecertificeerd bedrijf werkt professioneel, levert kwalitatief goede reparaties en heeft daarnaast betrouwbaarheid en klanttevredenheid hoog in het vaandel staan. Dankzij het EFQ-keurmerk kunnen bedrijven dat dus ook op onafhankelijke wijze aan hun opdrachtgevers aantonen.
Vastgoed Service haalde het certificaat vier jaar geleden als eerste partij in Nederland en kan daarmee gerust toonaangevend worden genoemd, aangezien tot op heden nog maar vier andere onderhoudsbedrijven in het bezit ervan zijn. Bij de beoordeling wordt er onder meer naar gekeken of een bedrijf alle processen in orde heeft en houdt en of het zelf nagaat of die processen actueel zijn en in de praktijk goed werken. Ook worden bijvoorbeeld risicobeheersing, verslaglegging naar opdrachtgevers, bewustzijn over de context waarin het werk plaatsvindt en aansturing van ingeschakelde co-makers onder de loep gelegd. Al die zaken blijken bij het onderhoudsbedrijf prima in orde; in geen enkel geval was sprake van een tekortkoming.
Klanttevredenheid
Sinds afgelopen jaar werkt Vastgoed Service exclusief voor DUWO, maar in principe kunnen ook andere studentenhuisvesters gebruik maken van de diensten van het bedrijf. DUWO onderschrijft de recente toekenning van het EFQ-certificaat in elk geval volledig. En dat zou ook best eens voor de huurders kunnen gelden: afgelopen jaar ging de klanttevredenheid voor reparaties namelijk omhoog. Die zit met een cijfer van 7,7 inmiddels boven de norm van 7,5.
20-jarig jubileum
Ondertussen had Vastgoed Service twee feestjes te vieren: niet alleen voor de toekenning van het certificaat, maar ook voor het 20-jarig bestaan. Het jubileum werd onlangs met de medewerkers gevierd.