Welkomstgesprek bevestiging

Gefeliciteerd!

Je huurcontract is getekend en je welkomstgesprek met de beheerder is ingepland.
Goed om te weten: Op de datum/het tijdstip van het welkomstgesprek, kun je gewoon in je kamer op de beheerder wachten. Hij/zij komt vanzelf naar je toe.

Wat houdt zo’n welkomstgesprek nu precies in?

  • De beheerder komt langs om je welkom te heten en om kennis te maken.
  • De beheerder geeft informatie over wat er op- en aan je gebouw zit, en geeft de nodige specifieke (technische) informatie over je kamer.
  • Je weet na je welkomstgesprek wie je beheerder is en waarvoor je bij hem of haar terecht kunt.

Kan je je voorbereiden? 

  • Net nieuw in de kamer, dan heb je misschien wel wat vragen die je aan de beheerder wil stellen. Noteer deze alvast, voordat je ze vergeet.
  • Loop je direct al tegen iets aan wat gerepareerd moet worden? Wacht dan niet totdat de beheerder langs komt. Meld dit direct via een reparatieverzoek.

Hier nog even een paar andere belangrijke dingen op een rij:

1. Je huurovereenkomst is digitaal ondertekend en deze vind je terug in je mail. Handig om te weten, je hebt je huurcontract nodig om je bijvoorbeeld bij de gemeente in te schrijven. Je kunt je huurcontract ook terugvinden in je DUWO account en in de DUWO app onder Mijn documenten. Hier vind je ook de plattegrond van je kamer.

2. Voor meer informatie over wat er allemaal bij komt kijken als je een nieuwe kamer gaat huren, bekijk onze checklist. Hier staat informatie over je sleuteloverdracht, je kamer, en het gebouw waar je gaat wonen.

Het zakelijke gedeelte zit erop, dus nu kun je je weer focussen op de leukere dingen in het leven.
Hoe ga je je kamer inrichten, studeren, het studentenleven en natuurlijk (leren om) op eigen benen te staan.

Veel succes en we wensen je alvast een fijne tijd in je nieuwe kamer!

Terug naar mijn overzicht