Huurachterstand

We vragen je om elke maand de huur te betalen vóór of uiterlijk op de 1e van die maand.
Is je dat deze maand niet gelukt? Je kunt de huur alsnog meteen betalen.

Lukt het je nog steeds niet? Je kunt dit mogelijk oplossen door door een betalingsregeling te treffen.  

Procedure bij een huurachterstand

  • 1

    Je krijgt eerst een herinnering. Binnen 10 dagen na dagtekening van die herinnering moet je de huurachterstand betaald hebben.  

  • 2

    Betaal je niet binnen 15 dagen, dan krijg je een aanmaning. Daarbij brengen we 15% van de huurachterstand als incassokosten in rekening (minimaal € 40,-). 

  • 3

    Negeer je de aanmaning en de herinnering (of tweede aanmaning) dan krijg je een sommatiebrief. Hoewel deze brief door de deurwaarder wordt verstuurd, moet je nog altijd je schuld aan DUWO betalen.  

  • 4

    Na nog eens 14 dagen overhandigen we je dossier aan de deurwaarder. In het ergste geval zal dat het einde van je huurcontract betekenen.


    Dit klinkt best heftig en dat is het ook. De beste oplossing om dit allemaal te voorkomen? Zorg dat je geen huurachterstand krijgt: betaal je huur op tijd, dat wil zeggen voor de 1e van de maand.

Vraagbaak

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden