Welcome About DUWO DUWO News The latest news

Jaaroverzicht 2019: werken voor de leukste klant!

Reading time: 2 min

Het DUWO jaarverslag 2019 is onlangs gepubliceerd. Hierin geven we een inkijk in onze organisatie en willen we graag nog eens benadrukken waarvoor we het allemaal doen.

Als studentenhuisvester geven we studenten uit alle windstreken een dak boven hun hoofd. We doen het al bijna driekwart eeuw en dat maakt dat we weten wat onze studenten willen en nodig hebben. We hebben ze leren kennen als de leukste klanten om voor te werken. Dat werd dan ook een belangrijk thema in het jaarverslag.

In veel nieuwe initiatieven die we in 2019 ondernamen, stonden onze klanten centraal. Om er enkele te noemen: mogelijkheden voor welkomstgesprekken met nieuwe huurders verbeterden, internationale studenten krijgen na aankomst een warme feestelijke ontvangst (onder het motto ‘feeling at home abroad’), we staken veel energie in verbetering van de klantcontacten, waarbij vooral de inzet van het nieuwe webteam directe waardering oogstte, nieuwe, maar ook oude complexen kregen trendy ingerichte common rooms en we plaatsten in achttien complexen Studentomaten met praktische artikelen voor studenten (van drankjes en snacks tot fietslampjes). Ook online deden we nieuwe dingen. Zo informeren we studenten met video’s over leuke studentenhuizen (DUWO Cribs) of bijvoorbeeld de gang van zaken rond huurtoeslag aanvragen. Voor internationale studenten zijn er ook informatieve video’s. Veel van de genoemde initiatieven kwamen tot stand onder de paraplu van community building. We kozen bewust voor die insteek, omdat de behoefte aan community groot blijkt, juist ook in de moderne complexen met zelfstandige studentenwoningen.

Dit jaar hebben we naast het volledige jaarverslag ook een aantrekkelijke en beknopte versie, ‘DUWO in Vogelvlucht 2019’, gepubliceerd. Het volledige jaarverslag 2019 vindt u hier

Newslist